Anna Lönnqvist- Till käreken skiljer oss

Jag vann den  här boken. Och jag började läsa i Lördags och sen var jag fast, faktisk så pass fast att både städningen och utomhumålningen fick vänta. ”Hallå, jag läser faktiskt en sjukt bra bok och jag måste veta vad som händer”

Den lyckas med något så ovanligt om att vara spännande, välskriven och ha förbannat irriterande karaktärer(inte att de inte är välskrivna och trovärdiga men de irriterar mig till vansinne)- på en och samma gång.

Susanna har allt- fint, nybyggt hus, två härliga ungar och ett bra jobb som marknadschef. Och en frånvarande make(som bara tänker på egna karriären).

Susanna 41 år gammal och är rätt nöjd, om det inte vore det här med kärleken förstås. Inget sex eller inget alls känslomässigt. Bara gräl och fnysningar.

 Fast det kanske löser sig? Om hon bara anstränger sig och går ner lite i vikt och piffar till sig? Om hon bara ser till att göra rätt hela tiden och inga fel och allt är perfekt och trädgården är perfekt och ..Ja ni fattar va? Alltså det går ju inte.

Den här boken är fenomenalt bra och Susannas irriterande vana att skuldbelägga sig själv gör mig vansinnig samtidigt som jag så många gånger känner igen mig i henne och hennes beteende.

-Det är inte så farligt, vi bråkar ju inte HELA tiden, om jag bara tar det lite lugnt för vi har ju ändå barnen, huset. Man kan inte bara göra slut. Vi är vuxna. Det kan inte bara vara fluff och rosa drömmar då, eller? Så där håller man på. Går vidare och stretar fast det är skit.

Sjukt bra bok. Läs den!

Anna Lönnqvist är en mycket intressant författare och jag kommer hålla ögonen på henne.2014-07-20 20.07.53 Ses

Kommentera

